Are nevoie afacerea ta de eCommerce?

75% dintre utilizatori judecă o companie după site-ul acesteia! Ultimii ani ne-au arătat că brandurile mici au nevoie de un magazin online mai mult ca niciodată.
4 Minute

Are nevoie afacerea ta de eCommerce?

eCommerce a apărut în anii `90 și este un model de business care presupune ca tranzacțiile de vânzare-cumpărare să fie făcute online. Magazinele care comercializează produse sau servicii online sunt business-uri eCommerce.

În America, una dintre cele mai populare afaceri eCommerce este Amazon, iar în plan autohton avem exemplul Emag.

Importanța eCommerce

Studiile au arătat că în prezent, chiar și atunci când consumatorii merg în magazine fizice pentru a cumpăra un produs, ei compară prețurile și alte detalii cu produse similare din online. Se întâmplă adesea ca oamenii să meargă într-o librărie din mall, să vadă o carte care îi interesează și apoi să o comande online, din comoditatea de a nu o transporta în mână sau pentru că prețul este mai bun. Astfel, întreg sectorul de comerț își îndreaptă atenția către eCommerce.

Industria eCommerce la nivel internațional

  1. În acest an, vânzările eCommerce la nivel mondial vor depăși pentru prima dată 5 trilioane de dolari, reprezentând mai mult de o cincime din vânzările totale cu amănuntul. În ciuda încetinirii creșterii din cauza pandemiei și războiului, cumpărăturile online vor depăși 7 trilioane de dolari anual, până în 2025, potrivit emarketer.com.
  2. În 2021, peste 2,14 miliarde de oameni au făcut shopping online, adică aproape 27,6% din populația totală a lumii.
  3. Cu ocazia Black Friday 2021, românii au comandat de pe Emag peste 2,2 milioane de produse, din toate categoriile, potrivit Ziarului Financiar.

Au afacerile mici loc în online?

Dacă iei în considerare opțiunea de a-ți optimiza business-ul pentru a funcționa eficient în eCommerce dar te descurajează ideea că nu ai nicio șansă împotriva competitorilor mari, avem vești bune.

Perioada pandemică a avut și un impact pozitiv. Business-urile mici au câștigat teren în sfera de vânzări online și au reușit să atragă cumpărători care anterior erau orientați spre marii retaileri. Iar acest trend continuă. Chiar dacă cumpărătorii se pot întoarce le metoda clasică de cumpărături și pot vizita magazinele fizice, obiceiurile lor de consum s-au schimbat. Confortul de a comanda online, fără a depune un efort, s-a instalat în rândul preferințelor consumatorilor de toate vârstele. Anul 2022 este momentul perfect pentru a începe să vinzi online. Perioada pandemică a acomodat întreaga populație cu procesul de shopping online, iar astăzi, mai mult ca oricând, telefonul mobil este prezent peste tot cu noi și devine o soluție la îndemână pentru cumpărăturile online.

Experiența utilizatorului

Ce este și mai important decât prezența magazinului în online? Experiența (UX) celui care îl vizitează. Comparația este simplă: dacă intri într-un magazin fizic, care este haotic, în care toate produsele sunt amestecate și îți este greu să găsești ce ai nevoie, vei rămâne în magazin să depui efortul de a scoate la lumină produsul grozav care te așteaptă undeva într-un colț? Opțiunea doi este aceea de a intra în magazinul învecinat unde toate produsele sunt expuse ordonat, personalul este serviabil și procesul de achiziție durează foarte puțin.

Așa funcționează și magazinele online, singura diferență fiind aceea că dintr-un magazin fizic te muți mai greu în altul, pe când în internet sunt doar două atingeri ale ecranului la mijloc.

Degeaba vinzi produse extraordinare, dacă în magazinul tău online este haos.

Durează doar 0,05 secunde ca un utilizator să-și facă o impresie despre site-ul tău înainte de a decide dacă să rămână sau să plece. Prima impresie nu a fost niciodată mai importantă ca acum în sectorul comerțului.

Statisticile arată că 88% dintre consumatori nu se mai întorc pe un site unde au avut o experiență rea, iar 57% dintre oameni nu ar recomanda un site cu un design prost pe mobil, potrivit sweor.com.

75% dintre utilizatori judecă o companie după site-ul acesteia! Un site care nu este gândit pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor va face ca vizitatorii lui să își piardă încrederea în brand chiar dacă serviciile și produsele sunt foarte bune.

Magazinele din buzunarul nostru

60% dintre cumpărătorii online folosesc telefonul mobil pentru a plasa comenzi. Asta înseamnă că orice site eCommerce trebuie să fie optimizat pentru utilizarea pe mobil în primul rând. 

Mai bine de jumătate din utilizatorii telefoanelor mobile recunosc că folosesc aceste dispozitive pentru a vedea produse din magazinele online cu scop recreativ. Însă, 77% dintre aceștia sunt predispuși la a face cumpărături impulsive. Asta înseamnă că, cu toate că ei nu și-au propus să cumpere un produs, faptul că l-au văzut la un moment dat pe telefonul mobil îi poate determina să plaseze comanda. Aici intervine importanța optimizării SEO a site-ului.

Da` design-ul, cât e design-ul?

Felul în care arată și funcționează site-ul contează 101%. 

Să spunem că vizitezi Suedia și ai aflat că în apropierea ta se găsește muzeul James Bond. Intri pe site-ul muzeului pentru a afla mai multe informații precum programul, costul și modalitatea de achiziționarea a biletelor. Dar site-ul arată așa. 

Ce impresie îți transmite acesta?

Călătoria consumatorilor online pleacă de la explorare. Designul site-ului trebuie să fie unealta care le va face o primă impresie bună despre brand, pentru ca mai apoi potențialul client să găsească un produs de care să fie interesat. Abia în această etapă utilizatorul va analiza detaliile produsului și va lua o decizie. Iar scopul final al unui magazin online nu este acela ca un client să plaseze o comandă, ci probabilitatea ca el să recomande site-ul și altora. De aceea experiența utilizatorului pe site contează mult, deoarece ne dorim ca el să se întoarcă și nu singur, ci cu prietenii săi.

Vinde mai mult organic

Citește GRATUIT Ghidul Obține Clienți pentru SEO în 2022

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.