În mai puțin de 12 luni de colaborare am reușit să aducem brandul Kaminhorn – producător autohton de coșuri de fum profesionale și furnizor de șeminee – pe primul loc în rezultatele căutărilor pe Google. Până la finalul acestui articol, îți arătăm cum am făcut asta.
Punctul de plecare
Kaminhorn au ajuns la noi cu obiectivul de a ajunge lideri naționali pe piața coșurilor de fum și șeminee și au avut nevoie de o echipă care să creeze o strategie SEO și să o implementeze eficient.
Am început colaborarea cu brandul Kaminhorn la finalul anului 2021, realizând astfel un website eCommerce nou pentru companie și o nouă strategie SEO. În momentul în care am preluat proiectul, brandul era deja indexat pe Google, însă sub denumiri adiacente la care compania a decis să renunțe. Astfel, pentru noul site și pentru numele Kaminhorn, indexările pe motoarele de căutare erau inexistente. La o simplă căutare a produsului principal al brandului, „coșuri de fum profesionale”, rezultatele de pe prima pagină nici nu menționau Kaminhorn, făcând trimitere către distribuitori sau producători mai vechi pe piață și cu o prezență SEO bine fundamentată, precum marketplace-ul eMag sau magazinul online Dedeman.
Rolul nostru
După construirea site-ului, pasul pe care noi l-am considerat esențial a fost consolidarea prezenței acestuia în rezultatele căutărilor pe Google. Un brand mai puțin cunoscut poate avea cel mai bun produs de pe piață, dar dacă un potențial client nu ajunge la acesta atunci când face cumpărături online sau se informează despre ofertele de pe piața digitală, site-ul devine aproape inutil. Vânzările sunt direct proporționale cu efectele strategiei SEO, iar noi am preluat misiunea de a optimiza tocmai această parte a evoluției brandului.
Procesul de implementare
Pentru a pune la punct o strategie SEO optimă a fost nevoie de aplicarea unei rețete complexe și minuțiose, concretizată într-un efort constant din partea întregii echipe, pe diferite zone de acțiune. În decursul unui an de zile am reușit să optimizăm cele mai actuale și eficiente tehnici SEO, pornind de la variantele clasice de indexare manuală a paginilor în motoarele de căutare, până la utilizarea unor instrumente specializate, precum schema.org. Câteva dintre aceste strategii aplicate sistematic includ:
- Am structurat foarte clar conținutul site-ului, inclusiv a produselor și categoriilor de produse, pentru ca motoarele de căutare să poată identifica cu precizie anumite solicitări;
- Am acordat o atenție deosebită optimării site-ului pentru a asigura viteza, responsivitatea și compatibilitatea cu dispozitive mobile;
- Am identificat cuvintele cheie relevante pentru brand și le-am utilizat ca etichete, în denumirile produselor, în titluri de articole și în meta descrieri;
- Am scris conținut relevant pentru brand, valoros și actual, în articole de blog, publicate constant de două ori pe săptămână;
- Am construit autoritatea brandului prin backlinks pe platforme cu trust flow mare, precum protv.ro, stirileprotv.ro, a1.ro, wall-street.ro, ziare.com, gandul.ro, antena3.ro, romanialibera.ro;
- Am promovat conținutul pe rețelele sociale ale brandului;
- Am optimizat imaginile încărcate pe site pentru a fi ușor reperate de către motoarele de căutare;
- Am monitorizat permanent performanța site-ului și am analizat atent rezultatele pentru a ne putea concentra pe zonele care necesitau îmbunătățiri;
- Am optimizat imaginile încărcate pe site pentru a fi ușor reperate de către motoarele de căutare;
- Ne-am adaptat eforturile în funcție de noile trenduri din SEO și de necesitățile specifice ale brandului.
Rezultatele noastre
În mai puțin de 12 luni am reușit nu doar să scoatem brandul Kaminhorn din întunecimea paginilor doi și trei de rezultate pe Google, ci chiar să depăsim cel mai puternic competitor pe cuvintele cheie „coș de fum”. Am adus astfel, prin eforturi constante și calculate, un brand aproape inexistent în rezulatele motoarelor de căutare, pe locul întâi în căutările relevante pentru acesta. Pe acest cuvânt cheie concurează brand-uri mari precum, eMag, pefoc.ro, Dedeman etc.