Cine este Mafia PayPal și cum te poate ajuta

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
individ cu o rangă în mână într-un decor întunecat cu textul ce este mafia paypal

Una dintre cele mai interesante povești de afaceri a secolului 21 este crearea uriașului PayPal. Modul în care a ajuns să se vândă cu o sumă uriașă la vremea respectivă la doar patru ani de la lansare și cum o parte din co-fondatorii și angajații de acolo au ajuns să creeze unele dintre cele mai mari tehnologii de astăzi este un subiect de o carte întreagă.

În acest articol vei învăța despre Mafia PayPal și cum poți folosi ceea ce au făcut ei pentru a-ți crește afacerea.

Povestea Mafiei PayPal începe în 1998 cu patru studenți la Universitatea Standford (Peter Thiel, Max Levchin, Luke Nosek și Ken Howery) ce au început inițial să ofere  software pentru securitate. Inițial numită Confinity compania începe să se transforme într-un serviciu de transfer de bani, având la bază competențele pentru securizarea datelor. De acolo o întreagă istorie este scrisă. Partea interesantă este faptul că  multă lume îl știe pe Elon Musk, omul din spatele Tesla, SpaceX sau SolarCity ca fondator PayPal însă situația a fost puțin diferită. 

Elon, fondator pe vremea aceea a X.com o companie de transferuri bancare ajunge să creeze PayPal doi ani mai târziu (în 2000) fuzionând cele două companii (X și Confinity). Încă doi ani sub numele de PayPal și compania este achiziționată de Ebay la o sumă de 1.5 Miliarde de dolari;  Musk primește 400 de milioane de dolari  și restul banilor este împărțit între ceilalți deținători. De aici o altă legendă apare, Elon folosește banii primiți de la Ebay să creeze SpaceX, SolarCity și mai târziu să cumpere Tesla.

Peter Thiel unul din cofondatori a scris o carte în care explică cum s-a ajuns la fuziune și unde oferă sfaturi pentru afaceri. (Pe care noi o recomandăm foarte mult – este în topul 5 al cărților pe care trebuie să le citești înainte să îți începi o afacere).

Să ne întoarcem la cum acești cinci co-fondatori împreună cu o parte din angajații lor au ajuns să fie numiți Mafia PayPal. Compania s-a axat pe atragerea de creiere bune și a încercat să atragă cât mai muți oameni competenți, așa că o mică echipă de 20 oameni a ajuns să creeze și să aibă o influență în dezvoltarea marilor tehnologii de astăzi precum: YouTube, Facebook, Tesla, Yelp, Palantir Technologies, Square etc.  Ei sunt Mafia PayPal  o mână de oameni ce au ajuns să controleze marile companii ale lumii, doar prin… competență.

Poți vedea un infografic mai jos cu primii 14 din ei ce au creat companii ce valorează mai mult de 100 milioane de dolari fiecare.

infografic cu imaginile oamenilor ce au facut parte din mafia paypal si companiile pe care le-au fondat ulterior. Printre acele companii se enumeră Youtube, linkedin, yelp, sqare și altele

Ce putem învăța de la Mafia PayPal?  

PayPal e o poveste de succes fără îndoială, a ajuns ca astăzi să aibă o capitalizare de piață de 92 Miliarde de Dolari în 2019 (Ianuarie) fiind în topul celor mai mari companii din lume

Ce putem învăța de la ea este importanța atragerii oamenilor competenți  în afacerea ta. PayPal a devenit PayPal pentru că avut niște oameni extraordinari ce au acționat împreună ca să îndeplinească un scop comun: acela de a revoluționa pe atunci sistemul de plăți online.  Acești oameni și-au dovedit mai apoi capacitățile ajutând la creerea unora dintre cele mai importante tehnologii în ziua de astăzi. Tu ce fel de oameni ai în afacerea ta?

Dacă citești cartea lui Peter Thiel vei vedea cât de mult accent pune pe monopolizarea industriei în care ești. Peter spune că motivul pentru care a avut succes cu PayPal a fost datorită faptului că nu a încercat să concureze în industrii foarte saturate (Strategia Oceanului Albastru). De la el poți învăța că  pentru a deveni un lider de piață trebuie să fii atent la industria în care participi.  Dacă ne uităm în cadrul membrilor mafiei PayPal vedem că aceștia au reușit deoarece au fost atenți la industria în care și-au desfășurat activitățile (Youtube, Facebook, Tesla au ajuns să domine piața în care activează deoarece s-au concentrat pe o nișă și au obținut monopol). 

Când vine vorba de marketing Thiel avertizează afacerile mici și mijlocii nu trebuie să intre în luptă cu giganții din industrie. El este de părere că pentru a avea un avantaj trebuie să oferi mult mai multe beneficii cu produsul  sau serviciul tău decât competitorii, chiar la costul profitabilității. Atât de multe beneficii încât clienții tăi să le spună prietenilor și familiei despre ceea ce oferi tu. (se numește marketing viral și poți învăța mai multe din cartea lui Peter Thiel, vom pune un link mai jos ).

Gândește-te că PayPal s-a concentrat să dea beneficii atât de multe clienților lor, încât au oferit 10 $ fiecărei persoane ce își făcea cont și încă 10$ pentru fiecare prieten pe care clientul îl recomanda. Până în anul 2000 pierdeau aproape 100 milioane de dolari, însă după ce au avut o bază îndeajuns de mare de clienți a renunțat la politica pe care o aveau și au ajuns să fie profitabili. Restul este istorie, PayPal este un gigant astăzi și probabil majoritatea dintre noi i-au folosit serviciile.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter

Alte articole

Marketing