Valentine’s day: Cum să îți promovezi afacerea

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
lunânare aprinsă într-un spațiun întunecat și textul cum să îți promovezi afacerea de valentine's day

Sunt puține perioade în an în care oamenii nu se uită la cât cheltuiesc atunci când cumpără. Asta se întâmplă de Black Friday, Crăciun, Paște (mai puțin), perioada vacanțelor din vară și … de Valentine’s Day.

Ziua îndrăgostiților este perioada în care cei ce se iubesc încearcă să își dovedească iubirea față de celălalt prin diferite moduri, însă în special prin ieșiri la restaurant sau cadouri. Este oportunitatea perfectă pentru a vinde mai mult și de a-ți crește valoarea brandului tău. Am făcut o listă de lucruri pe care trebuie să le faci, ca să poți vinde pe mai bine de Valentine’s day.

Începe devreme

În marketing momentul desfășurării unei campanii este la fel de important ca și campania în sine, așa că pentru Ziua Îndrăgostiților trebuie să începi mai devreme. Sărbătoarea este pe 14 Februarie așa că tu trebuie să începi cu măcar 5-6 zile înainte a face a face teasere sau pentru a anunța reducerile ce vor avea loc pe 14.

Campaniile nu trebuie să fie avansate, crează o grafică pentru social media și adaptează-o pentru toate mediile de promovare (Facebook/Instagram/LinkedIn și Postare în Feed/Story) și anunță fie reduceri fie bonusuri pentru clienții ce vor ajunge la magazinul tău.

Acest lucru va ‘pregăti’ audiența ta pentru “ziua cea mare”. E o oportunitate bună de a primi mai multe aprecieri, de a comunica clienților tăi și de a le cere idei despre ce ar vrea de la afacerea ta de Ziua Îndrăgostițiilor.

Adaptează-ți mesajul în funcție de sex

Acum ai oportunitatea perfectă de a crea emoție și a interacționa la un nivel mai avansat cu audiența ta. Dacă ai o florărie, acum e momentul să creezi ad-uri pe Facebook targetate doar către bărbați cu mesaje precum: “Fă-o să se simtă specială”, “Cumpără-i un cadou memorabil”, “Ia-i florile perfecte de Ziua Îndrăgostiților” etc.

Dacă creezi ad-uri, nu uita să îngustezi (narrow-EN) audiența la persoanele care sunt într-o relație. Este complet ineficient și vei pierde bani dacă vei folosi mesaje specifice cuplurilor pentru audiențe ce nu au o relație. Mai rău este să ofensezi anumite persoane pentru că afacerea ta nu dă doi bani pentru că ei sunt singuri (sună amuzant, dar se poate întâmpla).

Dacă vinzi cadouri, fă la fel, schimbă mesajul în funcție de sex și adresează-te cu mesaje cât mai emoționale pentru că ziua aceasta este doar despre emoții.

Acum e timpul să fii amuzant/ă

Ziua Îndrăgostiților îți oferă posibilitatea să fii mai neconvențional cu mesajele pe care le scrii. Fiind o sărbătoare ai iubirii, interacțiunea cu mesajele amuzante și cu înclinații către relații este mai ridicată. Uite o campanie făcută de IKEA de Ziua Îndrăgostiților.

Ideea principală este să îi faci pe oameni să zîmbească. Chiar dacă nu ai fi interesat să cumperi scaune chiar acum (pentru că nu de asta ai nevoie de Valentine’s day), e foarte posibil să le primiți prietenilor tăi imaginea sau să le dai tag, doar pentru că e o campanie amuzantă și relaționează cu mai toată lumea.

Tu probabil, nu ai nevoie de scaune, dar e posibil ca unul din prietenii tăi, căruia i-ai dat tag, să vrea să cumpere… Uite așa Ikea are parte de publicitate mult mai ieftină.

Folosește imagini amuzante și încearcă să fii creativ cu produsele sau serviciile pe care le oferi.

O altă campanie creativă făcută de Pantene

Nu uita de oamenii ce nu au relații

Multe afaceri uită de faptul că Ziua Îndrăgostiților nu este neapărat doar pentru îndrăgostiți. Perioada aceasta este oportunitatea perfectă și pentru persoanele care sunt singure…să nu mai fie (haha).

Hai să ne întoarcem la exemplele de mai sus:

Dacă ai o florărie, poți targeta oamenii singuri cu mesaje precum: “Acum e timpul să îi cumperi flori”, “Spune-i că ții la ea cu o floare” sau “Ieși din friend-zone! Cumpără-i o floare”-dacă ai îndeajuns de mult curaj… Dacă deții un restaurant poți face la fel, poți folosi aceleași mesaje, doar că adaptate: “Acum e timpul să îl/o inviți în oraș” sau oferă discount-uri pentru oamenii ce vin la restaurantul tău pentru prima dată cu o persoană dragă.

Gândește-te cât de bine ar fi pentru afacerea ta, dacă un bărbat ar avea prima întâlnire cu iubirea vieții lui, la tine în restaurant. Asta ar fi o bună fidelizare a clienților. Vei avea minim un cuplu ce va veni la tine în fiecare lună.

Folosește culorile iubirii

Nu vom intra foarte mult în psihologia culorilor însă trebuie să știi că roșul și roz-ul sunt culorile asociate cu iubirea, așa că folosește-le pentru a crea o atmosferă în care oamenii se vor simți bine și în care vor fi mândri că sunt.

Înlocuiește imaginea de profil cu ceva ce conține roșu, adaugă o inimioară logo-ului tău sau schimbă culoarea lui pentru a fi în temă (dacă îți permite brand book-ul – dacă nu ai un brand book, atunci e posibil să poți face asta fără probleme, atât timp cît e ceva temporar). Dacă ai o afacere online schimbă headline-ul în roșu sau crează grafică specială. Ideea e să îi faci pe oameni să “simtă” cât mai mult cu afacerea ta și să cumpere.

Uite niște exemple de ad-uri.

Investește mai mult în imagini

Concurența este de obicei ridicată în această perioadă așa că felul în care îți faci creativele (imaginile) este foarte important. Încearcă să fii neconvențional și să îți prezinți produsele într-un mod original și fă-le să arate bine.

Încearcă să eviți imaginile stock cu inimioare în care îți pui logo-ul și scrii o mică postare în care zici că le urezi de bine îndrăgostiților. Exemplul campaniei făcute de Ikea este unul foarte bun. Caută inspirație pe Pinterest și adaptează exemplele la afacerea ta. Ideea e ca oamenii să vadă cu tu te implici, îți pasă și că vrei să îi faci să se simtă bine.

Uite niște exemple mai jos:

Acum e timpul să faci concursuri și giveawayuri

Industriile care beneficiează cel mai mult datorită Zile Îndrăgostiților sunt:

  1. Bijuterii – $4.7miliarde
  2. Horeca-hoteluri, restaurante, cafenele) – $3.7miliarde
  3. Îmbrăcăminte – $2miliarde
  4. Flori – $ 2miliarde
  5. Dulciuri – $ 1.8miliarde
  6. Vouchere Cadou – $ 1.5miliarde
  7. Animale de companie – $982milioane
  8. Felicitările scrise – $894milioane (da, am fost și noi uimiți, dar încă se oferă felicitări cartonate de Ziua Îndrăgostiților, în proporții mari)

Dacă ai o afacere sau faci marketing pentru industriile din domeniile acestea, e bine să dai un produs sau un serviciu gratuit unui cumplu norocos. Pentru înscriere, aceștia trebuie să aprecieze postarea ta și recomandă-le să de-a tag prietenilor în comentarii. FOARTE IMPORTANT, nu introdu partea cu dă tag unui prieten în comentarii ca o regulă de intrare în concurs. E împotriva termenilor și condițiilor Facebook și Instagram iar pagina ta poate fi banată.

Vezi mai multe aici.

Concluzii

Ziua Îndrăgostiților este un eveniment drăguț pentru oameni și o oportunitate bună pentru afaceri. Poți să folosești această zi să vinzi mai mult, să crești valoare brandului să obții mai multe aprecieri și interacționări online pentru afacerea ta.

Valentine’s Day este doar o dată pe an, așa că nu ai foarte multe ocazii de genul. Folosește ziua aceasta cât de mult poți.

Sperăm că acest articol ți-a fost folositor. Dacă ești de părere că te-a ajutat, trimite-l și partenerilor tăi de afaceri sau echipei tale de marketing.

Rezumat scurt:

Timp necesar: 5 zile.

Cum să îți promovezi afacerea de Valentine’s day

  1. Începe devreme

    Sărbătoarea este pe 14 Februarie așa că tu trebuie să începi cu măcar 5-6 zile înainte pentru a fi eficient

  2. Adaptează-ți mesajul în funcție de sex

    Acum ai oportunitatea perfectă de a crea emoție și a interacționa la un nivel mai avansat cu audiența ta. Dacă ai o florărie, acum e momentul să creezi ad-uri pe Facebook targetate doar către bărbați cu mesaje precum: “Fă-o să se simtă specială”, “Cumpără-i un cadou memorabil”, “Ia-i florile perfecte de Ziua Îndrăgostiților” etc.

  3. Acum e timpul să fii amuzant/ă

    Fiind o sărbătoare ai iubirii, interacțiunea cu mesajele amuzante și cu înclinații către relații este mai ridicată. Uite o campanie făcută de IKEA de Ziua Îndrăgostiților.

  4. Nu uita de oamenii ce nu au relații

    Multe afaceri uită de faptul că Ziua Îndrăgostiților nu este neapărat doar pentru îndrăgostiți. Perioada aceasta este oportunitatea perfectă și pentru persoanele care nu au o relație.

  5. Folosește culorile iubirii

    Înlocuiește imaginea de profil cu ceva ce conține roșu, adaugă o inimioară logo-ului tău sau schimbă culoarea lui pentru a fi în temă

  6. Investește mai mult în imagini

    Concurența este de obicei ridicată în această perioadă așa că felul în care îți faci creativele (imaginile) este foarte important. Încearcă să fii neconvențional și să îți prezinți produsele într-un mod original

  7. Acum e timpul să faci concursuri și giveawayuri

    e bine să dai un produs sau un serviciu gratuit unui cumplu norocos. Pentru înscriere, aceștia trebuie să aprecieze postarea ta și recomandă-le să de-a tag prietenilor în comentarii.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter

Alte articole

Marketing