coronavirus cum poate afecta afacerile

Coronavirus: Cum poate afecta afacerile

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

Virusul COVID-19 (sau Corona virus)a ajuns să fie o problemă majoră pentru Europa și în special România. Cu instaurarea stării de urgență și mai nou prin Ordonanța Militară nr.3/24.03.2020 mediul economic are de suferit pierderi semnificative.

Deși încă nu avem date științifice cu privire la felul în care virusul afectează economia românească, putem să vedem cum a afectat China (țara din care a provenit pandemia și unde acum lucrurile sunt stabile). Poți vedea numărul de cazuri active din țară și din lume aici.

Deși situațiile nu vor fi 100% la fel, putem să ne creem niște așteptări cu privire la impactul pe care virusul îl poate avea. Conform statista, PIB-ul Chinei (adică toată capacitatea de producere a țării), este estimată să scadă cu 10% în următorul trimestru.

CNBC a publicat un articol în care spune același lucru.

Deși România nu este o țară cu atât de multe exporturi și nu are un impact global la fel de mare precum îl are China, rezultatele pot fi mai diferite, însă trebuie să știm la ce să ne așteptăm.

Vedem că Banca Națională a României a redus dobânda de referință pentru a impulsiona consumul în această perioadă, lucru ce arată îngrijorarea oficialilor cu privire la mediul economic românesc.

Cum e afectată piața de capital?

În perioade de incertitudine investitorii își retrag banii investiți pentru a evita pierderi. Acest lucru determină scăderea prețului acțiunilor, iar această scădere îi face pe și mai mulți investitori să vândă (lucru ce din nou, face ca prețul acțiunilor să scadă).

Vedem că prețul BET (cel mai mare indice din România) a scăzut de la 10,250Ron/acțiune la 7,662Ron/acțiune în ultima lună (scădere de 25,2%).

Ce industrii sunt afectate?

Pe scurt: majoritatea… mai în detaliu? Unele experimentează un boom, iar altele o scădere puternică.

Cu siguranță, cele mai afectate industrii sunt cele interzise de starea de urgență (precum restaurantele, mall-urile, magazinele de îmbrăcăminte, companiile de organizare de evenimente etc.). Au fost afectate în special afacerile ce au o locație fizică, care depind de vizitatori pentru realizarea veniturilor.

Ce industrii au beneficii?

Cele mai puțin afectate (și care pot vedea o creștere în vânzări ) sunt afacerile din domeniul medical, alimentar și dacă activează în industriile potrivite: magazinele online.

Magazinele online de alimente, ce oferă livrare acasă experimentează o crește a vânzărilor semnificative conform Outcreate Media. Afacerile ce vând online articole sanitare sau medicale văd o creștere de vânzare semnificativă conform aceleași surse.

Platformele de e-learning, cursurile online sau afacerile bazate pe servicii tehnologice către utilizatori beneficiază (economic) de acest virus. Oamenii fiind acasă, consumă mai mult conținut online.

Ce oportunități sunt?

În această perioadă există și oportunități de business. Poți începe să îți vinzi produsele online, să livrezi acasă ceea ce vindeai în magazin sau poți începe să folosești promovarea plătită.

Deoarece mai multe persoane consumă conținut online (datorită carantinei) noi, la Obține Clienți vedem un cost mai mic pe campaniile de awareness (printr-un CPM mai mic). Acum poate fi momentul în care mai mulți oameni pot auzi de afacerea ta.

Fii totuși precaut, deoarece deși CPM-urile (cost per mile-sau costul pentru a atinge 1000 de utilizatori) sunt mai mici, conversiile din mai multe domenii scad. Oamenii evită să cumpere lucrurile de care nu au strict nevoie.

Ce poți face perioada aceasta?

  • Oferă servicii de livrare acasă
  • Vinde online produsele pe care le vinzi în mediul offline
  • Crează campanii de awareness
  • Crează un curs online
  • Vinde e-book-uri sau alte tipuri de conținut digital
  • Poți lua împrumuturi mai ieftine
  • Vezi dacă planul de ajutor al Guvernului se aplică pentru afacerea ta

Dacă ai mai multe idei, lasă-le în comentarii.

Ce este recomandat să faci?

  • Ține mai multe lichidități (bani cash)
  • Mergi la bancă și vezi dacă ai dobânzi mai mici la împrumuturi
  • Crește bugetul de marketing pe awareness
  • Crează o campanie de ajutor a comunității (și ajută comunitatea) – e o sursă bună de viralizare a facerii tale
  • Beneficiază de reducerile oferite de unele companii datorită virusului.
  • Stai acasă și citește sau învață un skill nou, care să te ajute mai târziu în business. Găsești cărți de business aici.

Acest articol este strict pentru business. Deși pare că oferim idei de a “profita” pe urma unui eveniment nefast, acestea sunt doar sfaturi de business. Dacă consideri că nu sunt bune pentru tine, nu le aplica.

Niciun comentariu de arătat.
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
telefon cu adresa de email personalizata

Află când scriem alte articole

Alte articole

Marketing